Ozen irakurtzeak hizkuntza gaitasunak sustatzen ditu Irakurri

Zoritxarrez, guraso askok oraindik ez dakite zein garrantzitsua den haien seme-alabei liburuak aldizka irakurtzea. Jaio aurretik ere, jaiotzerako haurtxoek gurasoen ahotsak entzuten dituzte, ahulduta egon arren. Ozenki irakurtzeak zure seme-alabak animatzen ditu.

Ozen irakurtzea - ​​hizkuntzaren ataria

Horri esker, ama-hizkuntza eta amaren eta aitaren ahotsa ezagutu ahal izango dute jaio eta gutxira. Horrek dagoeneko erakusten du zein garrantzitsua den umeekin hitz egitea. Zenbait ikerketek iradokitzen dute jaiotzatik liburuak irakurri dizkieten haurrek beraiek hobeto irakurtzen ikasten dutela gero.

Lasai, aurkitu bakea - ozen irakurtzen
Lasai, aurkitu bakea - ozen irakurtzen

Dagoeneko haurtxoek, oraindik ezin dute hitz egin, zoriontsu daude ama edo aitak haiekin liburuak begiratzen dituztela, nahiz eta oraindik irakurritako testua ulertzen ez. Ama eta aita elkarrekin egoteko gozatzen dute eta ahotsak entzuten dituzte.

Honek haurren eta liburuen arteko harreman ona sortzen du

Haurrentzako liburuen abantaila handia da "hizkuntza idatzia" "ahozko hizkuntzatik" nabarmen desberdina dela. Liburuetan, gurasoek haurrarekin eguneroko bizitzan sekula erabiliko ez lituzketen hitzak erabili ohi dira, gurasoek normalean hitzak ez dituztelako beraiek ondo ezagutzen edo hitz arraro horiek askotan beraiek erabiltzen ez dituztelako.

Watch haur liburuak maitasuna eta segurtasuna nabarmentzen dira

Baina, hala nola, hitz ezezagunek seme-alabek ikasten dute. Esate baterako, hitzaren esanahia eta helburua zalantzan jartzen dituzte eta gurasoek azaltzen dute, eta beraz, haurrek gutxitan erabilitako hitzak gogoratzen dituzte eta gero beraiek erabili.

Durch das Vorlesen eignet sich das kid sehr schnell einen eigenen Wortschatz an. Dies trainiert ebenfalls das Gedächtnis. Außerdem fördert man durch das Vorlesen die Konzentrationsfähigkeit, das das kid in dieser Zeit meist still auf dem Schoss der Eltern sitzt und sich dort voll und ganz auf das Vorgelesene konzentriert. Des weiteren wird seine Phantasie angeregt, indem es versucht, sich selbst in die Personen und die Geschehnisse hineinzuversetzen.

Wenn das kid nach einiger Zeit von sich aus anfängt, die Buchpassagen „mitzulesen“, ist dies schon ein wichtiger Schritt zum eigenständigen Lesen. Meist haben die kider auch ein paar Lieblingsbücher, die sie immer und immer wieder vorgelesen bekommen möchten. Dies ist ganz normal, denn das wiederholen bringt dem kid Sicherheit und auch Selbstvertrauen, wenn es nach einiger Zeit schon das Ende eines Satzes vorhersagen kann. Dafür eignen sich besonders gut Reime und Lieder.

Ozenki irakurtzea eguneroko erritu bihurtu behar litzateke haurraren hizkuntza sustatzeko.

Irakurri nota hobeak lortzeko

Telebistaren, ordenagailuaren eta mugikorren garaian, batzuetan gauza garrantzitsuak falta dira. Liburu ona irakurtzen du. Irakurketaren garrantzia, ordea, Stiftung Lesenek egindako azterketa batek frogatzen du. Eta azterketa ondorio argia da: Ozenki irakurtzen irakatsi nahi eta borondatea sustatzen du.

Je früher den kidern vorgelesen wird, umso besser. Und nur wer Lesen kann, der kann auch an der Gesellschaft und den Medien teilnehmen. Die Studie der Stiftung Lesen zeigt, dass kider, denen schon früh und regelmäßig vorgelesen wird, später in der Schule bessere Noten erzielen. Außerdem sind diese kider aktiver und bewegen sich viel mehr in ihrer Freizeit. Damit ist das Vorurteil hinfällig, dass lesende kider lieber in ihrem Zimmer hocken, als draußen zu spielen.

Ozenki irakurtzen irakurtzen laguntzen die. Horrek, aldi berean, eragin positiboa du hezkuntza eta jardueretan. Garrantzitsua da gurasoek liburuak irakurtzea eta audiobook bat ez izatea. Horrek ez du inolako eraginik, gurasoen presentzia erabat absentea delako.

Ozenki irakurtzeak gertutasuna eta segurtasuna sortzen ditu

Schon mit den Kleinsten können sich die Eltern Bilderbücher anschauen und dazu erzählen. So erwerben die Babys die Sprache und bekommen Freude an den Worten. Im Kleinkindalter können die Eltern dann kurze, leicht verständliche Geschichten vorlesen. Die kider lernen so die Bilder mit Geschichten zu verknüpfen und Zusammenhänge herzustellen.

Haurrak, gurasoek irakurtzen dituztenak goiz, geroago askoz ere gehiago dibertitu eta liburu bat irakurtzeko interesa handiagoa dute. Eskolan egin dezaketenez gero, guraso gehienek une honetan haurrak irakurtzen jarraitzen dute. Hobe da, hala ere, gurasoek istorioak are gehiago jarraitzen jarraitzea.

Haurrek euren fantasiazko mundura jolasteko aukera dute eta ez dute irakurketaren teknika kontzentratu behar. Irakurketak erlaxazioarekin konbina ditzaten jarraitzen dute, eta ez dute eskolara bakarrik egin behar duten zama batekin. Seme-alabek irakurketa hori dela uste dutenean, zaila izango da gozatzea.

Gut sind Bücher, bei denen sich Eltern und kider mit dem Lesen abwechseln können. Diese Bücher sind so konzipiert, dass sich schwierige und leichte Passagen abwechseln. Die kider erhalten so das Gefühl, dass sie schon mit den Eltern mithalten können. Vorlesen schafft zudem viel Nähe und Geborgenheit. Die Eltern beschäftigen sich in diesen Augenblicken ausschließlich mit dem kid, vielleicht sitzt es sogar auf dem Schoss der Eltern. Diese sollten dann auch Telefon und Handys ausschalten und nur für das kid da sein.

Ozenki irakurtzeko arauak

Vorlesen sollte ein festes Ritual sein, auf das sich die kider verlassen können. So steigert sich auch die Freude darauf und es wird zu einem festen Bestandteil des Tages. Ein guter Zeitpunkt zum Vorlesen ist abends, wenn die Eltern ihr kid ins Bett bringen. Eine schöne Gutenacht-Geschichte bringt das kid zur Ruhe. Aufregende und spannende Geschichten sollten die Eltern besser tagsüber vorlesen. Auch dann können die Eltern ein festes Ritual schaffen.

Manche kider brauchen nach dem kidergartenbesuch Ruhe und Geborgenheit. Das ist eine gute Gelegenheit für ein Buch. Die Länge der Geschichte sollten die Eltern dabei auf das Alter des kides abstimmen. Kleine kider brauchen kurze und einfache Geschichten. Viele kiderbücher haben genau für diesen Zweck eine Altersangabe zur Orientierung.

Zalantzarik, iradokizunik, kritikarik edo akatsen bat aurkitu al duzu? Falta al zaizu salatu beharko genukeen gaia edo sortu beharko genukeen marrazkia? Hitz egin gurekin!


publizitatea

Utzi iruzkina

Zure e-posta helbidea ez da publikatuko. Beharrezko eremuak markatuta daude * nabarmenduta.